تاریخچه ی برند پرفیوم دی مارلی
فلسفه برند پرفیومز د مارلی (Perfums De Marly)
برند پرفیومز د مارلی در سال 2009 توسط ژولین اسپرچر Julien Sprecher که عشق به هنر عطرسازی را از پدرش به ارث برده بود به راه افتاد. این برندی سطح بالا در زمینه عطرسازی است که عطرهای شاخصش وضعیتی رویاگونه برای مشتریانش می سازد. منبع الهام این عطرساز فرانسوی، کاخ ها و باغ های ورسای است، جایی که در آن نزدیکی ها او به دنیا آمد و بزرگ شد.
این برند خلاق عطرسازی نماینده نوعی سبک زندگی معاصر است که در عین معاصر بودن، موازی با ارزش ها و میراث خانواده های سلطنتی فرانسه در قرن هجدهم میلادی است. هر عطرمایه ای از این برند تجربه ی خاص بویشی خودش را دارد که نشانی از وقار فرانسوی بر جای می گذارد.
هنر پالایش عطرها
گل های رز، میوه ها و رایحه های عجیب در همه نوع در دربار لویی پانزدهم حضور داشت. طراحی داخلی کاخ “شتو دِ مارلی” Château of Marly که جایی بود که پادشاه دوست داشت ساعات استراحت خود را به دور از رسوم رسمی و آداب اداری در آنجا بگذراند با دکورهایی ساخته شده بود از طرح های مارپیچ و المان های گیاهی در رنگ های سبز دریایی و صورتی کمرنگ. زنان دربار هم عاشق عطرهای چوبی با ارزش بودند و پارچه ی لباسشان ترکیبی بسیار پیچیده از تمام رنگ های طبیعت و رایحه ی تمام عطرها بود که تاثیر تصویری شگرفی بر بینندگان می گذاشت. این زنان که سبک لباس پوشیدنشان précieuses گفته می شد بر روی موهایشان پارچه هایی می بستند که با پرها، میوه ها ، گل ها و پرندگان کوچک نقاشی شده روی آنها صحنه های مینیاتوری بسیار زیبایی خلق می شد.
عطرها در اوج
تحت حکومت لویی پانزدهم هر عطر با تلاش و کوششی زیاد ساخته می شد تا قله های جدیدی از نبوغ را آشکار کند. در ساختمان مخفی و خصوصی پادشاه در شاتوی ورسای Château of Versailles رایحه های مختلفی به مشام می رسید: گل ها، میوه ها و عطر ظرف های پر از گل های خشک شده. ساختن عطرهای تازه در این دوره بی وقفه پیش می رفت. درباریان حتی در خانه هایشان انبار عطر خودشان را داشتند که به آنها اجازه می داد ترکیب های رایحه ای فوق العاده ای را بسازند.
پایه و اساس عطرسازی مدرن
ویژگی خاص دربار لوئی پانزدهم که آنرا تبدیل به درباری معطر می کرد موجب انقلابی در عطرها و رایحه ها شد. مد روز آن دوره عطرهایی با ترکیبات پیچیده بودند. به واسطه عزم عطرسازانی همچون ژان لوئی فارگئون Jean-Louis Fargeon و پیش از آن دژین Dejean عطرهای حیوانی در این دوره توسعه یافتند که در ابتدا شامل دو یا سه جزء ترکیبی مست کننده بودند. رایحه نت های پایه اغلب توسط دسته هایی از گل های گرانقیمت پر می شد که به آنها mille fleurs به معنی هزار گل می گفتند که با گذشت زمان این رایحه به نت های میانی تبدیل شدند. در نت های بالایی این عطرها معمولا از رایحه ی میوه ها استفاده می شد و بیشتر از رایحه شکوفه پرتقال استفاده می شد که مورد علاقه ی خود پادشاه بود.
#post
ثبت ديدگاه